مراحل تولید فنر

فرآیند تولید فنر و روش های ساخت فنرهای صنعتی

مقدمه

از آن جایی که بسیاری از محصولات و دستگاه ها به دوام اجزای فنری خود متکی هستند، انتخاب فنرهای باکیفیتی که زودتر از موعد خراب نشوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. عملکرد نامناسب فنر می تواند نتیجه عوامل متعددی از جمله طراحی ضعیف، استفاده از مواد بی کیفیت یا روش های ساخت نامناسب باشد. خرابی فنرهای صنعتی می تواند باعث ایجاد اختلال در دستگاه ها شود، به همین دلیل است که قبل از خرید باید به کیفیت مواد به کار رفته در تولید فنر و فرآیند ساخت آن ها توجه کنید. ما در این مقاله قصد داریم درباره مراحل ساخت فنر و روش تولید آن ها به طور کامل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

امروزه کارخانه های متعددی در سطح کشور وجود دارند که در زمینه طراحی و ساخت انواع فنرهای صنعتی فعالیت دارند. انتخاب بهترین برند فنر با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، امری بسیار دشوار است. یکی از بهترین مراکزی که در زمینه تولید انواع فنرهای صنعتی فعالیت دارد، مجموعه فنرسازی کیان فنر سپاهان می باشد. این مجموعه به کلیه ی تکنیک های تولید فنر تسلط کامل داشته و قادر است محصولات خود را با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها در کیفیت های بسیار بالایی تولید و روانه بازار کند. شما عزیزان می توانید بسته به نوع پروژه خود، بهترین نوع فنر را از این مجموعه سفارش دهید.

ساخت فنر

مراحل ساخت فنر

برای این که فنرهای صنعتی بتوانند پس از اتمام مراحل تولید به درستی کار کنند، در زمان طراحی و تولید آن ها از معادلات مختلف ریاضی استفاده می شود. قطر سیم پیچ، طول آن و نوع متریالی که در زمان تولید فنرهای صنعتی به کار رفته است در میزان دوام و طول عمر آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد. اصولا برای تولید فنرهای صنعتی از سیم پیچ هایی از جنس فولاد استفاده می شود. کارخانه های تولید کننده فنر بسته به نوع کاربری آن ها به صورت روش سرد و یا گرم آن ها را تولید می کنند. در صورتی که قطر فنر و ضخامت آن زیاد باشد، بهتر است از روش گرم برای تولید آن ها استفاده شود.

پس از این که سیم پیچ ها عملیات حرارتی لازمه را طی کردند، آن ها را درون فضایی با دمای بسیار پایین قرار می دهند تا استحکام آن ها افزایش یابد. برای افزایش مقاومت فنر آن ها را در دستگاه های مخصوص قرار می دهند، این امر باعث می شود دوام آن ها در برابر ترک خوردگی افزایش یابد. در نهایت قبل از ورود فنرهای صنعتی به بازار کلیه ی آزمایش های کنترل کیفی بر روی فنر انجام می شود و پس از تایید میزان سلامت آن ها توسط فردی متخصص، فنرها آماده ورود به بازار هستند. هر یک از مراحلی که برای ساخت فنرهای صنعتی انجام می شود، تاثیر بسیار زیادی بر میزان کیفیت آن ها دارد. از این جهت در صورتی که قصد دارید این نوع محصولات را خریداری کنید، بهتر است به کارخانه های معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید.

 

مراحل ساخت فنر

کارگاه تولید فنر

نوع فرآیند و روش ساخت انواع فنر از جمله فنر فشاری، کششی، حلزونی، فرم دار، شاخکی و غیره در کارگاه های تولیدکننده فنرهای صنعتی، بسته به نوع کاربری که دارند متفاوت می باشد. پس از این که فنر کلیه ی مراحل ذکر شده در بالا را طی کرد، برخی از عملیات تکمیلی بر روی آن ها انجام می شود. این نوع مراحل شامل موارد زیر می باشد:

  • دو سر انتهای فنر را کاملا صاف می کنند تا بتوانند به راحتی به سایر سطوح بچسبند.
  • فرآیند استحکام بخشی فنر یکی از مهمترین مراحل تولید آن ها می باشد. این فرآیند به فولاد فنر کمک می کند تا با وجود استفاده مکرر از فنر در گذر زمان، فنر در برابر ترک خوردگی فلز مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.
  • برای این که طول فنر به صورت دائم ثابت باقی بماند، فنر را کاملا فشرده می کنند به گونه ای همه سیم پیچ ها به یکدیگر برخوردار داشته باشند.
  • برای جلوگیری از ایجاد خوردگی فنر بر روی سطح آن ها از رنگ های غیرخورنده استفاده می کنند. در برخی موارد نیز ممکن است سطح فنر را به وسیله سایر فلزهای دیگر از جمله روی و یا کروم روکش کنند.
  • پس از طی کردن تمامی مراحل تولید در کارگاه های تولیدکننده فنرهای صنعتی، آن ها بسته بندی شده و روانه بازار می شوند. نوع بسته بندی محصولات بسته به سفارش مشتریان قابل تغییر می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره مراحل ساخت فنر به طور کامل توضیح داده شد. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم نحوه تولید فنر می تواند در میزان طول عمر فنرهای صنعتی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. یکی از بهترین روش ها برای تولید فنر، تولید آن ها به روش گرمازدایی می باشد. در این نوع روش فنرها می توانند در گذر زمان شکل خود را به درستی حفظ کنند. سعی کنید برای خرید فنرهای صنعتی به کارخانه هایی مراجعه کنید که برای تولید محصولات خود، کلیه ی استانداردهای لازمه را رعایت کرده باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *