تولید فنر با دستگاه cnc

آشنایی با انواع دستگاه های فنرساز و عملکرد آن ها

مقدمه

امروزه در ساخت بسیاری از تجهیزات و دستگاه ها از فنر به عنوان یکی از قطعات اصلی مهم، استفاده می شود. تولیدکنندگان فنر از دستگاه ها و تجهیزات بسیار پیشرفته ای برای تولید فنرهای صنعتی استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید با خواندن این مقاله اطلاعاتی درباره تولید فنر با دستگاه cnc و سایر دستگاه های ساخت فنر کسب کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

امروزه تولیدکنندگان فنر در سطح کشور در حال افزایش هستند، از این جهت انتخاب بهترین برند فنرهای صنعتی با کیفیت و عملکرد بسیار بالا کمی دشوار می باشد. قبل از خریداری فنرهای صنعتی بهتر است نحوه کارکرد آن ها و میزان سختی فنر را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و با توجه به آن محصول مورد نظر خود را متناسب با نوع پروژه خود خریداری کنید. یکی از بهترین مجموعه هایی که سال های زیادی است در حوزه تولید انواع فنرهای صنعتی در شکل و سایزهای مختلف فعالیت دارد، مجموعه کیان فنر می باشد. تیم متخصص این مجموعه با دقت بسیار بالایی که در زمینه تولید فنر به کار برده است، توانسته است محصولاتی با میزان کیفیت و عملکرد بسیار بالایی را تولید کنند. کلیه ی محصولات این مجموعه از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار می باشند به طوری که در اثر قرار گیری در برابر فشارهای بسیار بالا، آن ها تغییر شکل چندانی نمی کنند.

دستگاه ساخت فنر

دستگاه ساخت فنر

بسته به نوع طرح و شکل ظاهری فنرهای صنعتی از دستگاه های متعددی برای تولید آن ها استفاده می شود. به طوری کلی می توان گفت برای تولید فنرهای صنعتی نیاز به استفاده از دستگاه هایی از جمله:

  • دستگاه سیم پیچ

از این دستگاه برای تولید فنرهای سیم پیچ استفاده می شود. فنرهای سیم پیچ به دلیل نوع طراحی و شکل ظاهری که دارند، از آن ها بیشتر در صنعت خودروسازی استفاده می شود. این نوع دستگاه را می توان در دسته دستگاه های cnc تقسیم بندی کرد. دستگاه های سیم پیچ می توانند با چرخاندن غلطک ها باعث شکل گیری فنر به صورت مارپیچی شکل شوند.

  • دستگاه فرمینگ

دستگاه فرمینگ یکی از اصلی ترین و پراستفاده ترین دستگاه های تولید فنرهای صنعتی موجود در بازار می باشد. از این دستگاه برای شکل دهی و فرم دهی فنر صنعتی استفاده می شود. غلطک های موجود در دستگاه فرمینگ می توانند مواد اولیه تولید فنرهای صنعتی را بسته به طرح و شکل مورد نظر شما به راحتی شکل دهند. مواد اولیه مورد نیاز برای تولید فنرهای صنعتی به وسیله فرمینگ اغلب از جنس استیل و برنز و در برخی موارد از فلزهای دیگر نیز تشکیل شده اند.

دستگاه فرمینگ تولید فنر

  • دستگاه خم کننده فنر

در صورتی که قصد دارید در زمان تولید فنرهای صنعتی، آن ها را در زاویه و شکل مورد نظر خود تولید کنید، می توانید با استفاده از این دستگاه به راحتی فنر را خم کرده و به آن ها شکل دهید.

تولید فنر با دستگاه cnc

کارخانه های تولیدکننده فنر قادر هستند با داشتن تکنولوژی بسیار پیشرفته در زمینه تولید فنر، باعث ایجاد بهبود عملکرد فنرهای صنعتی شوند. یکی از دستگاه های بسیار پیشرفته ای که از آن برای تولید انواع فنرها استفاده می شود، دستگاه cnc می باشد. این نوع دستگاه می تواند فنرهای صنعتی را با دقت و ظرافت بسیار بالایی تولید کنند. دستگاه های cnc تولیدکننده فنر به دلیل قابلیت طراحی و برنامه ریزی که دارند، می توانند انواع فنرها از جمله فنرهای فشاری را با ظرافت بسیار بالایی تولید کنند.

تولید فنر با دستگاه cnc

با برنامه ریزی بسیار اصولی دستگاه های cnc می توان آن ها را به گونه ای طراحی کرد که به صورت خودکار و بدون این که نیاز به نیروی انسانی باشد تنها با فشردن یک دکمه، بتوان به راحتی انواع فنرهای صنعتی را در تعدادی انبوه تولید کرد. دستگاه های cnc تولید فنر به دلیل نوع عملکردی که دارند، قادر هستند محصولات فنری را با کمترین میزان خطا به راحتی تولید کنند.

سخن پایانی

با توجه به این که میزان عملکرد دستگاه ها به نوع فنری که در ساخت آن ها استفاده شده است، بستگی دارد، انتخاب فنری با کیفیت بسیار بالا برای تولید محصولات حائز اهمیت است. در صورتی که در زمان تولید فنر از مواد بی کیفیت استفاده شود و نوع طراحی به کار رفته در آن ها نیز بسیار ضعیف باشد، میزان طول فنرهای صنعتی به شدت کاهش می یابد. در صورت استفاده از این نوع فنرها ممکن است باعث ایجاد نقص های بسیار جدی ای در دستگاه ها شود. ما در این مقاله سعی کردیم درباره کلیه ی دستگاه های مورد نیاز در تولید انواع فنرهای صنعتی و دلایل استفاده از آن ها به طور کامل توضیح دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *