مواد اولیه ساخت فنر

در تولید فنر از چه مواد و متریالی استفاده می شود؟

مقدمه

فنرها ابزارهای مکانیکی هستند که به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارند، می توانند انرژی را به راحتی در خود ذخیره کنند. نوع مواد اولیه به کار رفته در تولید فنر می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد فنر بگذارد. تولیدکنندگان فنر برای تولید محصولات خود بسته به نوع کاربری و موارد استفاده از فنر، بهترین متریال را برای ساخت آن ها استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی را درباره مواد اولیه ساخت فنر و کاربرد هر یک از آن ها بر میزان عملکرد فنرهای صنعتی، کسب کنید. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مجموعه تخصصی کیان فنر سپاهان به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین مراکز تولیدکننده انواع فنرهای صنعتی در سایز و ابعاد مختلف، قادر است محصولات خود را با استفاده از جدیدترین و به روزترین فناوری های روز دنیا تولید کند. کیفیت محصولات عرضه شده توسط این مجموعه به گونه ای می باشد که آن ها دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی هستند، به طوری که در گذر زمان سطح آن ها تغییر چندانی نمی کند. در صورتی که قصد دارید از انواع فنرهای صنعتی برای ساخت دستگاه ها در صنایع مختلف استفاده کنید، می توانید با خیال آسوده به این مجموعه مراجعه کنید. تیم متخصص این مجموعه قادر است متناسب با سلیقه و نیاز شما عزیزان بهترین طرح و متریال را برای تولید فنرهای صنعتی انتخاب کند. جهت سفارش محصولات می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و از خدمات مشاوره این مجموعه بهره مند شوید.

متریال ساخت فنر

متریال ساخت فنر

امروزه انواع فنرهای صنعتی کاربردهای بسیار مهمی در زندگی مدرن ما دارند، از این جهت بسیار مهم است که در ساخت تجهیزات و دستگاه ها از نوع باکیفیت آن ها استفاده کنید. نوع مواد اولیه تولید فنر تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان انعطاف پذیری فنر و بهبود عملکرد دستگاه ها دارد. از این جهت بسیار مهم است بسته به نوع عملکردی که از فنر صنعتی انتظار دارید، بتوانید بهترین متریال را انتخاب کنید.

مواد اولیه ساخت فنر

فنرهای صنعتی اغلب از آلیاژهای فولاد پیچیده با درجه سختی بسیار بالا ساخته می شوند، با این حال ممکن است آن ها توسط فلزات غیر آهنی مانند برنز و یا تیتانیوم و در برخی موارد حتی از پلاستیک نیز ساخته شوند. در ادامه به چند مورد از پرکاربردترین متریال استفاده شده در تولید فنر اشاره می کنیم:

  • فولاد آلیاژ کم

فولاد آلیاژ کم دارای خواص دمایی بسیار بالایی هستند، بدین گونه که در صورت قرارگیری در حرارت بسیار بالا، می توانند مقاومت کنند. آن ها همچنین می توانند در برابر تنش های محوری نیز دوام بالایی داشته باشند.

فولاد آلیاژ کم

  • فولاد ضد زنگ

در شرایطی که نیاز است انواع فنرهای صنعتی در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد، از این نوع متریال برای تولید فنر استفاده می شود. فولادهای ضد زنگ از ترکیب آلیاژهایی از جمله کروم و کربن و حدود 7 درصد نیکل تولید شده اند، این امر به فنرهای صنعتی این امکان را می دهد تا در برابر رطوبت و یا حرارت های بالا، مقاوم باشند.

  • فولادهایی با کربن بالا

این نوع متریال به دلیل کربن بسیار زیادی که در ساختار خود دارند، باعث افزایش مقاومت و استحکام فنرهای صنعتی شده است. در صورتی که قصد دارید از فنرها در محل هایی استفاده کنید که نیاز به تحمل فشارهای بسیار بالا را داشته باشد، بهترین گزینه استفاده از آلیاژهای فولادهایی با کربن بالا به عنوان متریال اصلی برای تولید فنرها می باشد.

  • آلیاژهای نیکل

استفاده از آلیاژهای نیکل در تولید فنر، باعث افزایش مقاومت فنر صنعتی در برابر حرارت و سایش می شود. نیکل همچنین می تواند باعث ایجاد انعطاف پذیری بالا در ساختار فنر شود.

آلیاژهای نیکل

  • برنج

از برنج نیز می توان به عنوان ماده اولیه در تولید فنر استفاده کنید. برنج ممکن است در گذر زمان و در اثر تماس مستقیم با رطوبت و هوا به مرور زمان رنگ خود را از دست بدهند. با توجه به مکانی که قصد دارید از فنر استفاده کنید، استفاده از برنج به عنوان ماده ی اولیه، ممکن است گزینه ی مناسبی باشد.

  • آلیاژهای مس و تیتانیوم

آلیاژهای تیتانیوم اغلب به دلیل قیمت بالایی که در مقایسه با آلیاژهای فولاد دارند، از آن ها تنها برای پروژه های بسیار خاص استفاده می شود. آلیاژهای مس و تیتانیوم هر دو توسط سازندگان فنرهای صنعتی برای تولید فنرهای پیچشی و فنر تسمه ای استفاده می شوند.

آلیاژهای مس

  • فسفر-برنز

این نوع ماده می تواند باعث ایجاد مقاومت بسیار بالا در ساختار فنر شود. از آن جا که قیمت این نوع آلیاژ بسیار بالا می باشد، تولیدکنندگان فنر از آن زیاد استفاده نمی کنند.

علاوه بر موارد بالا متریال تولید فنر می تواند شامل موارد دیگری از جمله مواد سرامیکی، فولاد کروم-وانادیوم، فولاد کروم سیلیکون و سایر موارد دیگر نیز باشند.

سخن پایانی

همانطور که فناوری در فلزکاری و علملیات حرارتی پشرفت و بهبود یافته است، پیشرفت هایی در زمینه تولید فنرهای صنعتی نیز رخ داده است. فنرهایی که امروزه تولید می شوند دارای خاصیت ارتجاعی بسیار زیاد و دوام بالا هستند و می توانند بارهای زیادی را نیز تحمل کنند. با این حال تولید موفق فنر همراه با فرآیند طراحی و در نظر گرفتن مواد و نیازهای عملکردی و کاربردها آن، آغاز می شود. برای موفقیت در صنایع مختلف و تولید دستگاه ها، طراحی صحیح و اصولی فنر کاملا ضروری می باشد. ما در این محتوا سعی کردیم درباره تمامی مواد اولیه ساخت فنر و ویژگی هر یک از آن ها توضیح دهیم، امیدواریم با خواندن این محتوا اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *