تولید کننده فنر در ایران

تاریخچه فنرسازی و تولید عمده فنر در ایران

 

از سالیان بسیار قبل از فنر در موارد بسیاری استفاده می‌شد. اولین کاربرد فنر را می‌توان مربوط به استفاده از آن در ساخت تیروکمان عنوان کرد. البته قدمت این تیروکمان را متعلق به قبل از تاریخ می‌باشد. قدمت تیروکمان‌های استخوانی را ۶۱۰۰۰ سال تخمین می‌زنند. بدین ترتیب، می‌توان به قدمت بسیار و طولانی فنر و کاربرد آن پی برد. شایان ذکر است که در بدو تولید فنر، استفاده از هر مفتول محکمی جهت ساخت آن بسیار متداول و معمول بود. البته فنرهای اولیه فقط در جنس فلز موجود نبودند و در انواع جنس‌های دیگر نیز تولید می‌شدند.

 

امروزه فنرسازی نسبت به گذشته توسعه و پیشرفت بسیاری کرده است؛ چراکه گذر زمان، پیشرفت علم، فناوری و تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته در توسعه آن تاثیر به‌سزایی داشته‌اند و سبب شده‌اند که فنر به شکل امروزی تبدیل و توسعه یابد. هنگامی که انسان‌ها به مرور زمان در ساخت انواع فنر به پیشرفت‌های بزرگی دست یافتند، استفاده از آن در جهت ساخت انواع سلاح های بزرگتر نظیر: منجنیق های جنگی و … رواج یافت.

 

تولید کننده عمده فنر در ایران

 

به صورت کلی، ساخت فنر در طی دوره‌ای روند تکاملی خود را سپری کرد که می‌توان این دوره را به صورت زیر بیان کرد:

۱) ابتدا از فنر در ساخت تیروکمان استفاده شد.

۲) سپس، از آن در ساخت سلاح‌های پیشرفته‌تر همانند: انواع منجنیق استفاده شد.

۳) استفاده از فناوری ساخت فنر در حدود ۱۳۰۰ قبل از میلاد به منظور کار با سیستم تعلیق مورد توجه قرار گرفت.

۴) در سال ۱۴۹۳ میلادی برای ساخت تپانچه از فنر استفاده شد.

۵) در سال ۱۶۷۶ میلادی قانون هوک مربوط به ساخت و فشرده‌سازی فنر کشف شد.

۶) در نهایت، اولین فنر مارپیچی در سال ۱۷۶۳ میلادی ساخته شد.

 

 

 

 

فنر سازی در ایران

تولید کننده فنر به صورت عمده در ایران

 

شرکت‌های معتبر و موفقی در زمینه تولید فنرسازی در ایران فعالیت می‌کنند. طراحان و مهندسان ایرانی متعددی در این شرکت‌های تولیدی فعال مشغول به فعالیت هستند که کار طراحی و تولید انواع فنر را با توجه به نیاز و درخواست کاربران خود انجام می‌دهند.
فنرسازی به صورت عمده در انواع متعددی صورت می‌گیرد. از این انواع می‌توان به فنر پیچشی، فنر فشاری، فنر تخت، فنر مارپیچی، فنر کششی، فنر حلزونی، فنرهای دایره‌ای یا گارتر و … اشاره کرد.

 

 

فنرسازی عمده در ایران

 

صنعت فنرسازی در ایران به مرحله بومی‌سازی و صنعتی شدن رسیده است. همین امر سبب کاربرد فنر در عرضه و ساخت بسیاری از تجهیزات و وسایل ساخت ایران گردیده است. البته استفاده از فنرهای ساخت ایران سبب کاهش واردات فنر به کشور شده است. کیان فنر تولید کننده عمده انواع فنر برای کل ایران میباشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *