تولید فنر صنعتی

معیارهای انتخاب انواع فنرهای صنعتی

مقدمه

فنر کششی و فنر فشاری از جمله انواع فنرهای صنعتی محسوب می شوند که در هنگام انتخاب آن ها شما باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. این نکته را به خاطر بسپارید که شما باید به شرایط محیطی خود توجه کرده تا بتوانیم از فنرهای مناسب با کارآیی صنعتی آن، به نحو احسن بهره مند شوید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بیشتر بپردازیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معیارهای انتخاب انواع فنرهای صنعتی

نحوه استفاده از فنرهای صنعتی باعث می شود تا انتخاب انواع آن ها فاکتورهایی را بطلبد. در ابتدا سعی کنید به شرایط محیطی خود توجه کرده تا قادر باشید، ضمن اطمینان از سازگاری بالای فنر، آن را به راحتی انتخاب کنید. اینچنین خود را از مشکلی مانند تعویض قطعه دور نگه خواهید داشت.

انتخاب انواع فنرهای صنعتی

هر محیط با توجه به آلیاژ خاص مورد بررسی قرار می گیرد و این چنین است که با شناخت خواص آلیاژ می توان فنر صنعتی مناسب و با کیفیتی را با توجه به شرایط محیطی خود خریداری نمود. عملکرد، دوام و کیفیت فنر با توجه به حرارت، خوردگی و دما جز عوامل محیطی موثر به شمار می آیند.

  • دما و حرارت

 دما و حرارت جزء عوامل کلیدی محسوب می شوند که شما در هر محیطی نمی توانید دمای یکسانی را انتظار داشته باشید. به هر حال انواع فنرهای صنعتی از مواد متفاوتی تولید می شوند که در مقابل گرما و سرما خاصیت متفاوتی را از خود به نمایش می‌گذارند. چنان چه از فنر فشاری و کششی استفاده کنید که قادر به تحمل دمای محیط نباشد،در چنین شرایطی فنر تغییر شکل خواهد داد. فولاد پر کربن به عنوان نمونه برای دمای محیطی تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد مناسب است. این فولاد استاندارد لازم را به نمایش می گذارد و صددرصد انتخاب معقولانه ای برای تولید این محصولات به شمار می آید.

  • استحکام کششی فنر صنعتی  

فنر کششی، استحکام کششی بی نظیری دارند. شما می توانید نسبت به انعطاف پذیری آن نیز مطمئن باشید. همچنین نوع فنر در برابر تنش و ارتعاشات مقاومت بالایی را از خود نشان می دهند. چنانچه از فولاد ضد زنگ فنر صنعتی مورد نظر تولید گردد، حتی به صورت دائم شما بهترین حالت کشیدگی و فشردگی را می توانید انتظار داشته باشید. چون که فنر باز هم می تواند به شکل اولیه خود باز گردد. استحکام کششی فوق العاده این نوع فنرهای صنعتی به خاطر تولید از نوع فولاد ضد زنگ است.

استحکام فنرهای صنعتی

  • مقاومت در برابر خوردگی  

شما همچنین باید به دوام فنر در مقابل خوردگی توجه کنید؛ چرا که از جمله عوامل که می‌تواند بر روی عملکرد فنر تاثیر واضحی بگذارد، آلودگی و رطوبت است. چنانچه فنر مقاومتی در برابر آسیب های مختلفی هم چون شرایط جوی را نداشته باشد، با واکنش فلزات روبرو خواهید شد؛ به همین دلیل بهتر است که با توجه به رطوبت محیط، از این مشکل جلوگیری کنید. البته توصیه ما استفاده از فنر های ضد زنگ است. این نوع فنرهای صنعتی می‌توانند برای مصارف شیمیایی یک گزینه ایده آل به شمار آیند. فولاد ضد زنگ به سادگی در مقابل رطوبت و آلودگی آسیب های محیط زیست دوام بسیار طولانی را از خود نشان می دهند.

تولید فنر صنعتی

معمولا برای ساخت انواع فنر های صنعتی همچون فنر فشاری و کششی از فولاد فنر که با دیگر آلیاژ ها ترکیب شده است، استفاده می شود. بدین ترتیب انواع فنرهای صنعتی به راحتی در مقابل نیروهای ارتعاشی و بسیاری از شرایط محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. استحکام و مقاومت در مقابل ضربات، مواد شیمیایی و… را نباید به هیچ عنوان از یاد برد. اگر شما از انواع فنرهای صنعتی مناسب استفاده کنید، می توانید به صورت مقرون به صرفه از کارآیی آن ها بهره مند شوید.

تولید فنر صنعتی

سخن پایانی

هر آن چه لازم بود در مورد تولید فنر صنعتی و راهنمای خرید انواع فنر صنعتی همچون فنر فشاری و فنر کششی بیان کردیم. به خاطر بسپارید که اگر به عوامل مؤثر در هنگام انتخاب فنر توجه نکنید، شاید در کوتاه مدت با تغییر شکل، زنگ زدگی، فرسودگی و پوسیدگی فنر صنعتی مورد نظر رو به رو شوید. بهتر است، تنها از فنرهای مناسب که سازگاری خوبی با محیط مورد نظر دارند، استفاده کنید. خرید آنلاین و اینترنتی انواع فنر های صنعتی را از یک فروشگاه اینترنتی معتبر دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *